Webinaarit kehittämishaluisille
Kolme käytännön webinaarisarjaa
Valitse
1. verkkokauppa
2. palvelumuotoilu
3. tietoturva ja dataosaaminen

Opi asiantuntijoiden seurassa!
Heti käytäntöön sovellettavia työkaluja
Webinaarisarjat
Palvelumuotoilu | Tietoturva ja dataosaaminen | Verkkokauppa

Palvelumuotoilulla tehoa työhön
Kehittämistyötä tekeville, asiantuntijoille ja yrittäjille
kolmena tiistaina klo 17-19
7.10., 21.10. ja 28.10.2025
Palvelumuotoilu on nopea ja vaikuttava tapa kehittää työtä, palveluita ja yrityksesi asiakaskokemusta.
Tässä napakassa webinaarisarjassa opit palvelumuotoilun perusteet, asiakasymmärryksen ja keskeiset työkalut, joita pääset heti kokeilemaan omassa työssäsi.
Saat työkirjan, joka jää muistivihkoksi omaan käyttöösi.
Kouluttajina Susanna Kulmala, Riina Virkkunen ja Johanna Kokkomäki.
Webinaarisarjan osat
- Tehoa liiketoimintaan palvelumuotoilulla.
- Asiakkaan jalanjäljissä – miten ymmärtää ja kehittää asiakaskokemusta?
- Palvelumuotoilun työkalupakki – käytännön menetelmiä kehittämiseen.

Turvaa yrityksesi kilpailukyky, datanhallinta ja varaudu tulevaan
Pk-yrittäjille, johtajille ja asiantuntijoille
kolmena torstaina klo 9-11.30
6.11., 13.11. ja 20.11.2025
Tieto on yrityksen tärkein resurssi. Yritys, joka osaa sitä hyödyntää, saa kilpailuetua.
Datan merkitys tekee siitä houkuttelevan kohteen rikollisille. Onko sinun yrityksesi valmiina?
Webinaarisarjassa opit suojaamaan yrityksesi dataa, rakentamaan toimivan kyberturvakulttuurin ja valmistautumaan tulevaan sääntelyyn.
Kouluttajina Annemari Vanhaviitakoski ja Kari Kananoja.
Webinaarisarjan osat
- Data on pk-yrityksen uusi valuutta.
- Ihminen on heikoin lenkki – näin rakennat huomaamattoman kyberturvakulttuurin.
- Tietoturvan regulaatiot – mitä jokaisen yrityksen on tiedettävä nyt ja vuonna 2026.

Tehdään yhdessä verkkokauppa!
Alkaville yrittäjille, sivutoimista yrittäjyyttä suunnitteleville, tuotteiden valmistajille ja myyjille
tulossa alkuvuodesta 2026!
Mietitkö, miten perustaa verkkokauppa? Tai tuntuuko verkkokaupan aloittaminen työläältä tai se jää aina muiden asioiden jalkoihin?
Tässä kolmiosaisessa webinaarityöpajassa rakennat ohjatusti oman verkkokauppasi MyCashflow-alustalle. Osallistuminen ei edellytä aiempaa osaamista verkkokaupasta, mutta sinulla tulee olla liikeidea ja ajatus siitä, mitä myyt ja kenelle.
Saat myös selkeän työkirjan tueksesi, joka auttaa etenemään vaihe vaiheelta.
Webinaarisarjan osat
- Tehdään ensimmäiset tuotesivut käyttäen avainsanoja.
- Verkkokaupan ulkoasu, hinnoittelu ja tuoteryhmät.
- Maksu- ja toimitustavat, asiakirjat ja kampanjat.

Hinnat
(Sis. alv)
Webinaarit myydään paketteina. Kukin paketti sisältää kyseisen sarjan 3 webinaaria, niiden lisämateriaalit ja tallenteet.
Early Bird | 350 € |
Norm. hinta | 490 € |
Katso tarkemmat hintaportaat verkkokaupasta kunkin sarjan kohdalta.
Tilaus- ja peruutusehdot
Mikäli haluat perua webinaarisarjaan osallistumisen, se tulee tehdä viimeistään klo 12 mennessä edellisenä päivänä ennen webinaarisarjan ensimmäistä osaa.
Huomaathan, että osallistumisoikeus on henkilökohtainen.
Tutustu kouluttajiin
Käytännönläheistä asiantuntemusta

Susanna Kulmala
Tradenomi, ylempi Amk
Susanna Kulmalalla on pitkä kokemus palvelumuotoilun, asiakaspalvelun ja markkinoinnin asiantuntijana ja kouluttajana niin verkossa kun livenäkin.
Kulmala on saanut erityistä kiitosta toteuttamiensa koulutusten konkreettisuudesta ja käytännönläheisyydestä. Hänellä on käytännön kokemusta monen palvelumuotoilun työkalun hyödyntämisestä asiakaskokemuksen kehittämistyössä. Kulmala on muun muassa suunnitellut ja vetänyt useita asiakasraateja hyvin tuloksin.

Riina Virkkunen
FM, liiketoiminnan kouluttaja
Riina Virkkusella on vahva osaaminen markkinoinnista, asiakasymmärryksestä, tekoälyn hyödyntämisestä ja pedagogiikasta. Hänellä on erityinen taito rakentaa osallistavia ja tavoitteellisia työpajoja, joissa yhdistyvät muotoiluajattelu, oppiminen ja käytännön kehittäminen.
Virkkusen koulutuksissa asiakas on aina keskiössä. Markkinoinnin koulutuksissa lähtökohtana on asiakkaiden tunnistaminen ja ymmärtäminen – asiakasprofiilit, käyttäytymisen motiivit ja tarpeet toimivat pohjana vaikuttavalle markkinoinnille ja palvelujen kehittämiselle.

Johanna Kokkomäki
KTM, liiketoiminnan kouluttaja
Johanna Kokkomäellä on vahva osaaminen asiakaskeskeisestä kehittämisestä ja taito käsitellä palvelumuotoilua mutkattomasti ja käytännönläheisesti.
Kokkomäki on saanut kiitosta erityisesti selkeästä esitystavastaan, oivaltavista harjoituksista ja konkreettisista esimerkeistä, jotka tuovat teoriat eloon. Hän kouluttaa palvelumuotoilua niin verkkokursseilla, verkko-opetustuokioissa kuin webinaareissakin – osallistujien tarpeet ja arjen soveltaminen edellä.

Annemari Vanhaviitakoski
yritystoiminnan kouluttaja

Kari Kananoja
Kyberturvallisuuden (MSc) ja Tietotekniikan (BSc) insinööri, AMO
Tietotekniikan kouluttaja, Suomen Yrittäjäopisto
Kari Kananoja on toiminut kouluttajana ja koulutusten kehittäjänä vuodesta 2008 pääaiheina muun muassa ohjelmointiin, ohjelmistotuotantoon, tiedon varastointiin sekä kyberturvallisuuteen liittyvät koulutukset.
Lisäksi Kananojalla on monipuolinen osaaminen ohjelmistotuotekehityksestä ja sen käyttöönotosta tuotannollisissa ympäristöissä sekä hallinnollisesta kyberturvallisuudesta pk-yritysympäristöissä.

Anu Lehtimäki
KTM, AMO, yritystoiminnan kouluttaja
Anu Lehtimäki on toiminut kouluttajana vuodesta 2001 ja sivutoimisena yrittäjänä vuodesta 2010. Hän on toiminut design-tuotteiden verkkokauppiaana ja maahantuojana 2010-2019 sekä tehnyt asuntojen vuokrausta vuodesta 2014.
Lehtimäki on kokenut kouluttaja ja luennoitsija muun muassa yrittäjyyteen, myyntiin ja markkinointiin, verkkokauppaan ja tuotteistamiseen liittyvissä aiheissa. Lisäksi hänellä on monipuolinen osaaminen yritysten sparraamisesta ja kehittämisestä usealta eri toimialalta.
Kouluttajista ja koulutuksista sanottua
Erittäin käytännönläheinen opetustapa ja rento ote. Vahvaa näyttöä palvelumuotoilun kouluttamisesta.
Helposti omaksuttavaa tietoa ja selkeät materiaalit.
Asiantuntemusta, joka ei teoretisoi vaan menee käytäntöön. Konkreettiset esimerkit ja lähestymistapa.
Kaikki toimii, stressitöntä osallistumista – ei ole tarvinnut tapella ohjelmien kanssa.
Kouluttajan asiantuntemus antaa rohkaisua tällaiselle melko aloittelevalle yrittäjälle.
Yllätyin iloisesti – tosi positiivinen opiskelukokemus. Onko opiskelu näin kivaa nykyään?
Annan arvosanan 10+ ! Kaikessa tullaan vastaan ja joustetaan, ja kaikki toimii niin hienosti.
Palautteiden eteen on nähty vaivaa ja kirjoitettu oikeita, hyödyllisiä kommentteja.

Miksi valita nämä webinaarisarjat?
- Konkreettiset tulokset lyhyessä ajassa.
- Käytännönläheisyys ja asiantuntevat kouluttajat.
- Saat tallenteet ja työkirjat käyttöösi.
- Voit osallistua Teamsin kautta sieltä, missä ikinä oletkin.
- Early bird -hintaetu: säästä jopa 140 €
Usein kysytyt kysymykset webinaareista
Voinko osallistua ilman aiempaa kokemusta aiheesta?
Kyllä voit. Erityisesti verkkokaupan ja palvelumuotoilun webinaarisarjat lähtevät perusteista ja sopivat aloittelijoille. Tietoturvan ja dataosaamisen webinaarit edellyttävät jonkin verran tietämystä aiheesta, mutta eivät vaadi teknistä osaamista.
Mitä osallistuminen edellyttää?
Osallistumiseen tarvitset vain tietokoneen, älypuhelimen tai tabletin ja perustason digitaidot sekä kiinnostuksen oppia uutta. Verkkokauppasarja edellyttää liikeidean ja verkkokaupan nimen valmiiksi mietittynä.
Saanko webinaareista tallenteet?
Kyllä saat. Kaikista webinaareista toimitetaan osallistujille jälkikäteen tallenne. Tallenne on käytössäsi 1 kk:n ajan. Suosittelemme kuitenkin osallistumaan reaaliaikaisesti, sillä silloin saat webinaarista parhaan hyödyn.
Voinko osallistua mobiililaitteella tai ilman Teams-tiliä?
Kyllä. Voit liittyä mukaan selaimen kautta ilman Teams-sovellusta tai kirjautumista. Mobiililaitteella suosittelemme käyttämään Teams-sovellusta.
Saanko materiaalit käyttööni webinaarin jälkeen?
Kyllä saat. Kouluttajat jakavat osallistujille oleelliset esitysmateriaalit ja mahdolliset työkirjat, joita voit hyödyntää jatkossa.
Voinko kysyä omista tilanteistani webinaarissa?
Ehdottomasti. Jokaisessa webinaarissa on varattu aikaa kysymyksille, ja asiantuntijat vastaavat mielellään myös osallistujien omiin esimerkkeihin liittyviin kysymyksiin.
Miten maksu ja ilmoittautuminen tapahtuvat?
Ilmoittaudut haluamaasi webinaarisarjaan verkkokaupassa, jossa maksat valitsemasi sarjan. Maksutapoina ovat yleiset verkkomaksut ja yrityksille sopivat maksuvaihtoehdot.
Voiko osallistumisen maksaa yrityksen laskulla?
Kyllä voi. Verkkokaupassa on käytössä laskutusvaihtoehto yrityksille. Voit valita sen kassalla.
Saanko todistuksen osallistumisesta?
Toimitamme osallistujille pyynnöstä osallistumistodistuksen webinaarisarjan suorittamisesta. Todistuksen saaminen edellyttää osallistumista reaaliaikaisesti webinaareihin.
Peruutusehdot
Mikäli haluat perua webinaarisarjaan osallistumisen, se tulee tehdä kirjallisesti (sähköposti) viimeistään klo 12 mennessä edellisenä päivänä ennen webinaarisarjan ensimmäistä osaa.
Huomaathan, että osallistumisoikeus on henkilökohtainen.
Osallistumalla saat oppia, jonka voit ottaa käyttöön heti.
Webinaarisarjoista saat napakassa paketissa käytännönläheisiä työkaluja, joiden avulla kehität osaamistasi tavoitteellisesti – olitpa sitten asiantuntija, kehittäjä tai yrittäjä. Miksi et huolehtisi kilpailukyvystäsi ja olisi osaamisessasi askelen edellä muita?
