Kurssi päivitetty 10.2.2022
Tämä perusteisiin painottuva opintojakso esittelee markkinointiviestinnässä käytössä olevat välineet ja auttaa pohtimaan niiden soveltuvuutta organisaation markkinointiviestintään. Kurssilla käsitellään mainonnalla vaikuttamista, mediamainontaa, suoramainontaa ja muuta mainontaa.
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija oppii hahmottamaan markkinointiviestinnässä käytössä olevat välineet ja osaa pohtia niiden soveltuvuutta markkinointiviestinnän ratkaisuja suunnitellessaan.
Sisältö
- Mainonnalla vaikuttaminen
- Mediamainonta: sanoma- ja aikakauslehtimainonta, tv- ja radiomainonta, ulko- ja liikennevälinemainonta, sähköinen mainonta
- Suoramainonta: osoitteellinen ja osoitteeton, printti ja sähköinen
- Muu mainonta ja myynnin edistäminen: Sponsorointi, asiakastilaisuudet, messut, tapahtumat ja mainos- & liikelahjat