Ihmiset jakavat hyviä ja huonoja palvelukokemuksiaan somekanavissaan enemmän ja enemmän lisäksi asiakkaan ostopäätökseen vaikuttaa merkittävästi hänen omat aiemmat kokemuksensa. Asiakaskokemuksessa onnistuminen on organisaation elinehto. Tämän opintojakson tavoitteena on johdattaa opiskelija siihen, mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siihen voi vaikuttaa?
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu palvelun kehittämisestä kiinnostuneille. Aiempaa osaamista asiakaskokemuksesta ja sen kehittämisestä ei edellytetä. Opintojakso antaa hyvän pohjan Palvelumuotoilun opintojaksojen suorittamiselle.
Sisältö ja toteutus
Asiakaskokemuksen merkitys
Asiakaskokemuksen muodostuminen
Asiakaskokemuksen mittaaminen
Opintojaksolla on videoluentoja ja muita aineistoja, artikkelilinkkejä sekä käytännön case-esimerkkejä.
Koulutuksen suorittaminen vie aikaa työn ohella noin 20-40 h riippuen osallistujan lähtötasosta.
Verkko-opinnot voi suorittaa omaan tahtiin, eikä kurssi sisällä tiettyyn aikaan toteutettavia verkkoluentoja. Suositeltava opiskeluaika n. 1-2 viikkoa.
merkonomi, tradenomi yamk, AmO, NTM, Maaseudun kehittäjän eat, Yritystoiminnan kouluttaja
Olen toiminut vuosia asiakaspalvelun, myynnin ja markkinoinnin työtehtävissä. Opetusalalta kokemusta on yli 10 vuoden ajalta. Merkonomi ja Tradenomi (YAMK) tutkintojen lisäksi olen suorittanut ammatillisen opettajan, näyttötutkintomestarin sekä maaseudun kehittäjän erikoisammattitutkinnon opinnot sekä useita lyhyempiä täsmä koulutuksia.