150,00 (120,97 alv. 0%)

Opiskele ajasta ja paikasta riippumatta


Koulutukseen kuuluu aito ohjaus verkossa ja puhelimessa

Lisää ostoskoriin
Kaksi naista ottaa selfietä. Sisällön tuottamisen perusteet -verkkokurssi.

Kurssi päivitetty 3.2.2022

Tavoite

Tavoitteena on, että ymmärrät sosiaalisen median merkityksen yrityksen tai organisaation viestinnässä. Hahmotat sosiaalisen median ympäristön ja osaat hyödyntää sen soveltuvia kanavia markkinointiviestinnän tukena. Tunnistat Suomen yleisimmät sosiaalisen median kanavat ja niiden ominaispiirteet sekä soveltuvuuden erilaisille julkaisuille. Tiedät, millaista perussisältöä yleisimpiin somekanaviin voi tuottaa ja miten sisältöjä voi hyödyntää monikanavaisesti.

Kenelle

Kurssi soveltuu sekä aloittelevalle sosiaalisen median sisällöntuottajalle että henkilölle, joka haluaa parantaa tai päivittää suunnitelmallisuuttaan sosiaalisen median sisällöntuotannossa.

Kurssin suorittaminen edellyttää

Parhaan hyödyn kurssista saat, mikäli olet jo hieman tuttu sosiaalisen median ympäristön kanssa (esim. tili jossain sosiaalisen median kanavista).

Sisältö ja toteutus

Sosiaalisen median kanavat ja sisällön tuottaminen

  • Sosiaalinen media markkinoinnissa
  • Yleisimmät somekanavat ja niiden ominaisuudet (WhatsApp, Youtube, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest)
  • Sosiaalisen median hyödyntäminen käytännössä

Sisältönä tekstiä

  • Minä kirjoittajana
  • Somejulkaisujen kirjoittaminen
  • Tekstin tavoite
  • Tekstit eri kanavissa ja esimerkit

Sisältönä kuvia

  • Huomioitavat asiat
  • Kuvat eri kanavissa ja esimerkit

Sisältönä videoita

  • Erilaiset videot ja käyttötavat
  • Huomioitavat asiat
  • Videot eri kanavissa ja esimerkit

Kurssi sisältää kirjallista luentomateriaalia sisällön tuottamisen perusteisiin sekä käytännön esimerkkejä julkaisuista. Kurssille on koottu lisämateriaalia erilaisiin sisällöntuottamista käsitteleviin blogeihin ja videoihin. Kurssilta saat käyttöösi oman somesuunnitelmapohjan (sis. läsnäolomalli, sisältöstrategia, julkaisujen vuosikello), jota voit hyödyntää oman julkaisutoiminnan suunnittelussa.

Lisäksi kurssiin sisältyy valinnainen oppimistehtävä, joka sinun tulee palauttaa hyväksytysti, mikäli haluat kurssista suoritusmerkinnän.

Kurssin suorittaminen kestää noin 70 tuntia, riippuen lähtötasostasi.

 

”Kurssi oli hyödyllinen ja hyvä startti uudelle yritykselle. Sain paljon vinkkejä siitä, miten erilaista sisältöä voi tuottaa.”

-Ringa Tiinus

Tietoa kouluttajista

Johanna Kokkomäki.

Kokkomäki Johanna

yritystoiminnan kouluttaja, projektipäällikkö

KTM, AmO

– Olen toiminut lähes kymmenen vuoden ajan erilaisissa projekti- ja kehittämistehtävissä. Suomen Yrittäjäopistolla toimin yritystoiminnan kouluttajana ja projektipäällikkönä. Kiinnostukseni kohteita ovat osaamisen kehittäminen, asiakkuudet ja markkinointi.

Johanna Kokkomäki LinkedInisssä

Puhelin: 040 768 5404
Sähköposti: johanna.kokkomaki(a)syo.fi

Saatat myös pitää

Pieniä kiviä kasassa, nurkassa teksti syventävät opinnot.

Tarinallistaminen palvelukokemuksen tukena

250,00 (201,61 alv. 0%)

Brändiin liittyvät verkkokurssit Suomen Yrittäjäopiston Koulutuskaupassa.

Brändin näkyvyyden edistäminen

250,00 (201,61 alv. 0%)

Brändiin liittyvät verkkokurssit Suomen Yrittäjäopiston Koulutuskaupassa.

Brändin arvo ja sen määrittely

250,00 (201,61 alv. 0%)

Brändiin liittyvät verkkokurssit Suomen Yrittäjäopiston Koulutuskaupassa.

Brändin mukaisen markkinointi­viestinnän suunnittelu

250,00 (201,61 alv. 0%)

Opiskele ajasta ja paikasta riippumatta

Verkkokoulutuksemme ovat aidosti verkossa, ne eivät sisällä lähipäiviä. Tutustu koulutuksiimme ja lähde mukaan uudistamaan osaamistasi!