nuoli-alas-ylos-80-sininen

Mihin myyjiä ja asiakaspalvelijoita tarvitaan digiaikana?

syyskuu 12, 2019

Maailma muuttuu, ja yritykset käyttävät paljon erilaisia digitaalisia kanavia. Myös myyjien ja asiakaspalvelijoiden tulee pystyä palvelemaan asiakkaita uusilla tavoilla. Tämä avaa uusia työmahdollisuuksia.

Esimerkiksi haetaan chat-myyjiä tai -asiakaspalvelijoita, ja heistä on jopa pula. Nykypäivän myyjiltä vaaditaan sitä, että osaa sujuvasti käyttää erilaisia digitaalisia kanavia ja järjestelmiä.

 

Videoblogissa Suomen Yrittäjäopiston koulutussuunnittelija Asta Salminen valottaa sitä, mihin myyjiä ja asiakaspalvelijoita digitaalisuuden aikakaudella tarvitaan. Etulyöntiasema työmarkkinoilla on niillä, jotka ymmärtävät asiakkaan käyttäytymistä verkossa.

 

Asta Salminen

Asta Salminen
Koulutussuunnittelija
asta.salminen(a)syo.fi

Tulevaisuus tuo digitaalisuuden myötä uusia töitä. Entistä enemmän tarvitaan myynnin ja asiakaspalvelun osaajia, jotka taitavat digitaaliset ratkaisut ja hallitsevat kanavat.

 

Katso lisää Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja -koulutuksesta verkossa

 

Eräässä maatilan liiketoimintasuunnitelmassa määriteltiin perheen toimeentulon varmistavaksi liiketoiminnan liikevaihdoksi 70 000 euroa.
70 000 euron haaste
Yrityksen liiketoiminnan perustana on aina liikeidea. Tuotetaan siis jotain, jota joku haluaa ostaa. Jos uudet tuotteet tai palvelut ovat harkinnassa ...
Yhteiset tutkinnot osat (YTO) verkko-opintoina
Suomen Yrittäjäopistossa jouduttiin vuonna 2018 aivan uuteen tilanteeseen, kun yhteiset tutkinnon osat (YTO) tulivat pakollisiksi kaikissa perustutkinnoissa myös aikuisille. Meillä ...
6 vinkkiä menestyvään yritystoimintaan
Koulutus.fi haastatteli koulutuspäällikkö Sanna Möller-Aaltosta sekä yritystoiminnan kouluttaja Maija Peuhkurista siitä, millaisia osaamistarpeita yrittäjillä nykyään on ja kuinka koulutus voi ...
Tuottavuus vaatii usein ulkopuolista näkökulmaa
Työelämä on muuttunut. Asiat ovat yksilöllistyneet, nopeutuneet ja virtaviivaistuneet. Yksi tärkeä viesti menneestä, ehkä yhteisöllisemmästä työkulttuurista tähän päivään, on hiljainen ...
Yhteiskunnallisen yrittäjyyden areena
Liiketoiminta on aina heijastanut yhteiskunnan tilaa ja vaikuttanut sen kehittymiseen. Yhteiskunnallisen yrittäjyyden vahva nousu on seurausta maailman tapahtumista. Pienestä liiketoiminnalla ”hyväntekeväisyyttä” harjoittavasta kulttuuri-ilmiöstä on lähtenyt liikkeelle globaalinen voima, jonka ...
Esimiestyo suurennuslasin alla
Esimiestyö suurennuslasin alla
Millaista on hyvä esimiestyö? Mitä alaiset odottavat esimieheltään? Entä miten saada omasta tiimistä enemmän irti ja miten ratkaista työyhteisössä mahdollisesti ...