nuoli-alas-ylos-80-sininen

Mihin myyjiä ja asiakaspalvelijoita tarvitaan digiaikana?

12 syyskuun, 2019

Maailma muuttuu, ja yritykset käyttävät paljon erilaisia digitaalisia kanavia. Myös myyjien ja asiakaspalvelijoiden tulee pystyä palvelemaan asiakkaita uusilla tavoilla. Tämä avaa uusia työmahdollisuuksia.

Esimerkiksi haetaan chat-myyjiä tai -asiakaspalvelijoita, ja heistä on jopa pula. Nykypäivän myyjiltä vaaditaan sitä, että osaa sujuvasti käyttää erilaisia digitaalisia kanavia ja järjestelmiä.

 

Videoblogissa Suomen Yrittäjäopiston koulutussuunnittelija Asta Salminen valottaa sitä, mihin myyjiä ja asiakaspalvelijoita digitaalisuuden aikakaudella tarvitaan. Etulyöntiasema työmarkkinoilla on niillä, jotka ymmärtävät asiakkaan käyttäytymistä verkossa.

 

Asta Salminen

Asta Salminen
Koulutussuunnittelija
asta.salminen(a)syo.fi

Tulevaisuus tuo digitaalisuuden myötä uusia töitä. Entistä enemmän tarvitaan myynnin ja asiakaspalvelun osaajia, jotka taitavat digitaaliset ratkaisut ja hallitsevat kanavat.

 

Katso lisää Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja -koulutuksesta verkossa

 

Snowman-hanke auttaa yrityksiä uudistamaan toimintaansa. Syoblogi.
SNOwMan-hanke auttaa yrityksiä uudistamaan toimintaansa
Business Finlandin ja ELY-keskuksen koronatuetkin perustuvat suuressa määrin yrityksen kehittämiseen. Yrityksissä onkin viime aikoina kuumeisesti pohdittu, mitä voidaan kehittää mahdollisen ...
Kun kouluttaja ja maatilayrittäjä verkkoon menivät
Korona laittoi asioita uuteen järjestykseen myös maatilayrittäjien valmennusten suhteen. SYOagrin valmennusryhmät olivat maaliskuussa haasteen edessä, kun kaikki kokoontumiset kevään ajalta peruuntuivat. Kouluttajilla oli sovittuna myös Neuvo2020 -käyntejä asiakkaille, joiden ...
Osaamisen kehittämisen tarve on entistä suurempi
Arkemme on muuttunut koronapandemian seurauksena. Juuri nyt on erityisen tärkeää vahvistaa yrittäjän ja henkilöstön osaamista, ja siten parantaa kilpailukykyä. Ammatillinen ...
Henkilöbrändin rakentaminen
Henkilöbrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa
Ennen henkilöbrändin rakennustyön aloitusta on tutustuttava omaan kuvaansa verkossa. Mitä asioita itsestä verkosta löytyy? Onko nettimaine rakentunut huomaamattasi? Maine netissä ...
SYOblogi
Ei päivää ilman muutosta
Muutosjohtamisesta puhutaan nyt paljon. Se on iso osa johtajan jokapäiväistä työtä. Työpaikoilla niin pienet kuin isotkin asiat ovat nyt muutoksen ...
”Tässä on nyt niin kaikenlaista ja monenlaista”
Teetimme tammi-helmikuussa opiskelijoillamme pienen kyselyn koskien meidän valmennuksiamme. Tarkoitus oli myös selvittää sitä, miten kiirettä koetaan ja lisääkö opiskelu kiireen ...