nuoli-alas-ylos-80-sininen

Markkinoinnin mahdollisuudet käyttöön

23 toukokuun, 2019

Suunnitellakseen ja tuottaakseen kannattavaa markkinointia, jossa uudet tekniikan tuomat mahdollisuudet on otettu huomioon, osaamisen ajantasaisuus näyttelee tärkeää roolia. Spesifin markkinointi- ja myyntiosaamisen lisäksi avaintehtävissä toimivien on aiempaa enemmän osattava liittää toimintansa muun liiketoiminnan osa-alueisiin. Kannattavuudesta ja resurssien hallinnasta on tullut osa kaikkia liiketoiminnan työtehtäviä.

Organisaation on jatkuvasti seurattava ja analysoitava toimintaympäristössään tapahtuvia muutoksia. On ymmärrettävä muutosten vaikutus markkinatilanteeseen sekä asiakkaiden toimintaan. Markkinoinnista saatava data tarjoaa mahdollisuuksia tähän. Sen kautta pystyy seuraamaan asiakkaan ostokäyttäytymistä aiempaa paremmin. Tiedon hyödyntäminen markkinointiin kannattaa ottaa tosissaan. Oikeaan aikaan ja oikealle asiakkaalle räätälöity viesti tuottaa edelleen sen parhaimman tuloksen.

 

Digimarkkinointia ja brändin kehittämistä

Markkinoinnin asiantuntijakoulutus tähtää uuteen liiketoiminnan erikoisammattitutkintoon.  Digitaalisen myynnin ja markkinointiviestinnän lisäksi osaamistaan voi kehittää esimerkiksi brändilähtöisesti. Koulutuksessa lähtökohtana on se, että opiskelijalla on markkinoinnin ja myynnin perusasiat jo halussa.

Koulutus ohjaa opiskelijan arvioimaan nykytilannetta, nimeämään kehittämisen kohteita ja kehittämään sekä omaa osaamistaan että organisaation markkinointia ja myyntiä. Tavoitteena on, ettei kehittäminen jäisi yhteen hetkeen, vaan siitä tulisi jatkumo.

 

Opintoja helposti suoraan tarpeeseen

Tutkintokoulutus toteutetaan aikaan ja paikkaan sitomattomina verkko-opintoina. Liiketoiminnan erikoisammattitutkinnon suorittamalla oppii liittämään markkinoinnin osaksi organisaation liiketoimintaa. Mukaan voi lähteä myös suorittamaan yksittäisiä tutkinnonosia tai ihan vain yksittäisiä opintojaksoja. Koulutusta on tarjolla digitaaliseen markkinointiviestintään, digitaaliseen myyntiin ja brändin kehittämiseen. Lue lisää Markkinoinnin asiantuntijakoulutuksesta ja lähde kehittämään osaamistasi!

 

Ps. Tämän tutkintokoulutuksen kautta voit upgreidata liiketoiminnan perustutkinnon seuraavalle levelille ;) Kysy lisää!

 

 

Susanna Kulmala
yritystoiminnan kouluttaja
susanna.kulmala(a)syo.fi

Koulutus ohjaa opiskelijan arvioimaan nykytilannetta, nimeämään kehittämisen kohteita ja kehittämään sekä omaa osaamistaan että organisaation markkinointia ja myyntiä.

Uusi osuuskunta
Suomen Yrittäjäopiston koulutuksessa syntyi uusi osuuskunta
Suomen Yrittäjäopiston (SYO) Korkeasti koulutettujen osaamissalkku -koulutus toi Turussa yhteen eri alojen osaajia. Kahdeksan kokenutta ammattilaista päätti yhdistää voimansa ja ...
MaatilaCoach toi avoimuutta yhteiseen tekemiseen!
Haastattelimme kevään aikana MaatilaCoach -palvelua käyttänyttä maatilayrittäjä-pariskuntaa Seinäjoelta. Kokemukset olivat hyvät, ja he lupasivat jakaa ajatuksensa myös muille. Lue lisää, ...
Kasvatustieteilijä yrittäjyyttä oppimassa
Olen kasvatustieteiden tohtori. Pidän ihmisistä ja tutkimisesta, mutta karsastan rahasta puhumista. Huono yhdistelmä yrittäjyyden näkökulmasta. Ei sillä, että yrittäjän ei ...
Työnantaja ja esimies – kaksi eri roolia
Maatilayritykset tarvitsevat koko ajan enemmän ulkopuolista työvoimaa, koska yrityskoko kasvaa, yritykset erikoistuvat ja toimiala monipuolistuu. Usein maatilalla ei ehkä ajatella ...
Yritys, hyödynnä digimarkkinoinnin mahdollisuudet
Yrittäjän digitaidot -valmennus vie pienyrittäjän digimarkkinoinnin seuraavalle tasolle. Nyt vallitsevassa koronatilanteessa, kun fyysisiä kohtaamisia vältetään, on moni yrittäjä ollut sen ...
SYOblogi: Yritys, hyödynnä digimarkkinoinnin osaajia. Satu Haveri, yritystoiminnan kouluttaja, Suomen Yrittäjäopisto.
Yritys, hyödynnä digimarkkinoinnin osaajia
Digitalisaation hyödyntäminen yritystoiminnassa on tällä hetkellä erittäin tärkeää. On aloja, joilla edelleen pärjätään ilman digimarkkinointia, mutta yhä enenevässä määrin se ...