nuoli-alas-ylos-80-sininen

Markkinoinnin mahdollisuudet käyttöön

toukokuu 23, 2019

Suunnitellakseen ja tuottaakseen kannattavaa markkinointia, jossa uudet tekniikan tuomat mahdollisuudet on otettu huomioon, osaamisen ajantasaisuus näyttelee tärkeää roolia. Spesifin markkinointi- ja myyntiosaamisen lisäksi avaintehtävissä toimivien on aiempaa enemmän osattava liittää toimintansa muun liiketoiminnan osa-alueisiin. Kannattavuudesta ja resurssien hallinnasta on tullut osa kaikkia liiketoiminnan työtehtäviä.

Organisaation on jatkuvasti seurattava ja analysoitava toimintaympäristössään tapahtuvia muutoksia. On ymmärrettävä muutosten vaikutus markkinatilanteeseen sekä asiakkaiden toimintaan. Markkinoinnista saatava data tarjoaa mahdollisuuksia tähän. Sen kautta pystyy seuraamaan asiakkaan ostokäyttäytymistä aiempaa paremmin. Tiedon hyödyntäminen markkinointiin kannattaa ottaa tosissaan. Oikeaan aikaan ja oikealle asiakkaalle räätälöity viesti tuottaa edelleen sen parhaimman tuloksen.

 

Digimarkkinointia ja brändin kehittämistä

Markkinoinnin asiantuntijakoulutus tähtää uuteen liiketoiminnan erikoisammattitutkintoon.  Digitaalisen myynnin ja markkinointiviestinnän lisäksi osaamistaan voi kehittää esimerkiksi brändilähtöisesti. Koulutuksessa lähtökohtana on se, että opiskelijalla on markkinoinnin ja myynnin perusasiat jo halussa.

Koulutus ohjaa opiskelijan arvioimaan nykytilannetta, nimeämään kehittämisen kohteita ja kehittämään sekä omaa osaamistaan että organisaation markkinointia ja myyntiä. Tavoitteena on, ettei kehittäminen jäisi yhteen hetkeen, vaan siitä tulisi jatkumo.

 

Opintoja helposti suoraan tarpeeseen

Tutkintokoulutus toteutetaan aikaan ja paikkaan sitomattomina verkko-opintoina. Liiketoiminnan erikoisammattitutkinnon suorittamalla oppii liittämään markkinoinnin osaksi organisaation liiketoimintaa. Mukaan voi lähteä myös suorittamaan yksittäisiä tutkinnonosia tai ihan vain yksittäisiä opintojaksoja. Koulutusta on tarjolla digitaaliseen markkinointiviestintään, digitaaliseen myyntiin ja brändin kehittämiseen. Lue lisää Markkinoinnin asiantuntijakoulutuksesta ja lähde kehittämään osaamistasi!

 

Ps. Tämän tutkintokoulutuksen kautta voit upgreidata liiketoiminnan perustutkinnon seuraavalle levelille ;) Kysy lisää!

 

 

Susanna Kulmala
yritystoiminnan kouluttaja
susanna.kulmala(a)syo.fi

Koulutus ohjaa opiskelijan arvioimaan nykytilannetta, nimeämään kehittämisen kohteita ja kehittämään sekä omaa osaamistaan että organisaation markkinointia ja myyntiä.

Datanomikoulutus vuonna 2020
Jo kauan odotetut tieto- ja viestintätekniikan uudet tutkinnon perusteet perustutkinnon osalta astuvat voimaan elokuussa 2020. Ammatti- ja erikoisammattitutkintojen osalta muutos ...
Kevytyrittäjyys sivutoimisuuden vaihtoehtona – Hyvää ideaa ei kannata jättää testaamatta
Oletko yrittäjäainesta? Pohditko liikeideasi kannattavuutta, mutta sinulla ei ole mahdollisuutta saada tai ottaa vapaata päätoimisesta työstäsi? Olisiko kiva saada harrastuksesta ...
Tietokone vai akkuporakone; siinäpä pulma….
 - Nykypäivän maatalous vaatii jatkuvaa mukana oloa ja hetkeen tarttumista. Aina ei tarvitse rakentaa eikä laajentaa, mutta kehittäminen ei saa ...
PaiviMakinen blogi
Onko pankkisuhteesi kunnossa?
Hyvä pankkisuhde on molemminpuoliseen luottamukseen perustuva suhde. Naamakerroin ei enää määrittele luotettavuutta vaan lisäksi tarvitaan mittavasti "todistusaineistoa" yrittäjäominaisuuksien hyvästä toteutumisesta. ...
Jiuliano Prisada SYOblogi
Maahanmuuttaja yrittäjänä Suomessa
Unelmani oli toimia yrittäjänä. Yläkouluikäisenä myin torilla isovanhempien maatilalla kasvatettuja vesimeloneja. Lukion aikana toimin valokuvajana. Smena 8 -kameralla sai hyvät ...
Puutuoteala palvelee rakentamista ja rakennusteollisuutta
Puurakentaminen oli Suomessa pitkään yleisin rakentamismuoto. Sen käyttö alkoi kuitenkin hiipua 1950-luvulla, mutta on taas kasvanut 2010-luvulta lähtien. Tänä päivänä ...