Koulutukset
nuoli-alas-ylos-80-sininen

Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja

6.5.-22.10.2019, Turku
Kokoushotelli Linnasmäki, Turun kristillinen opisto, Lustokatu 7, Turku

Haku koulutukseen on päättynyt.

Vahvista asemiasi työmarkkinoilla

Onko sinulla kokemusta myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun alalta? Tule vahvistamaan asemiasi työmarkkinoilla koulutuksen avulla.

Ota digitaaliset kanavat haltuun

Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja -koulutus korostaa digitaalisuuden edellyttämiä erityistaitoja. Koulutuksessa vahvistat osaamistasi digitaalisesta myynnistä ja markkinoinnista. Opiskelet digitaalisten välineiden ja kanavien tuomia mahdollisuuksia myyntiin, markkinointiin ja asiakaspalveluun.

Suoritat osan tai osia Liiketoiminnan ammattitutkinnosta Myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalalta:

  • Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen
  • Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen
  • Projektinhallinta

 

Koulutuksen aikana laadit markkinointi-, myynti- tai tiedottamissuunnitelman ja toteutat markkinointiviestinnän projektin käytännössä.

Koulutuksen työjaksolla sovellat oppimaasi käytäntöön yrityksessä.

Kenelle koulutus sopii?

Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja -koulutus on suunniteltu erityisesti työnhakijoille, joilla on kokemusta tai koulutusta myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun alalta. Koulutus sopii erinomaisesti ammattitaitoaan vahvistavalle osaajalle.

Koulutuksen tavoitteena on työllistyä kaupan alan tehtäviin. Kaupan alalla työskentely sopii oma-aloitteiselle ja myynti- ja asiakaspalveluhenkiselle tiimityöskentelijälle.

Työssä painottuvat vuorovaikutustaidot, asiakaslähtöinen ajattelu ja digitaalisten kanavien hallinta. Ne haltuun ottamalla vahvistat paikkaasi haluttujen osaajien eturivissä työmarkkinoilla.

Koulutus sopii sinulle, jos

nuoli-oikea-80

  • olet työtön tai työttömyysuhan alainen
  • sinulla on kokemusta tai koulutus myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun alalta
  • haluat vahvistaa digitaalista osaamistasi
  • sinua kiinnostaa kaupan alalle työllistyminen

Koulutuksen toteutus

Koulutuksen alussa sinulle tehdään henkilökohtainen kehittymissuunnitelma, jossa huomioidaan aiempi osaamisesi ja kokemuksesi.  Kullekin osallistujalle rakennetaan selkeä asiakashankinta- tai myyntifunneli, johon valitaan sopivat digitaaliset työkalut. Koulutuksessa käydään läpi erilaisten työkalujen tarjoamia mahdollisuuksia ja ominaisuuksia käytännön esimerkein.

Opiskelua käytännön tehtävissä

Työjaksolla yrityksessä sovellat oppimaasi käytännössä ja osoitat osaamisesi. Parhaassa tapauksessa voit jopa luoda itsellesi työpaikan myyjänä, markkinointitehtävissä tai yrityksen digitaalisena vaikuttajana. Erityisen kysyttyjä tällä hetkellä ovat verkkokaupan osaajat, verkkovaikuttajat, bloggaajat, vloggaajat tai visuaalisuudessa ostajiin vetoavat instaajat.

Myynti on ainoa liiketoimintaprosessi, joka tuo yritykseen rahaa. Siksi yritykset joka puolella kilpailevat ammattitaitoisista myyntiä edistävistä osaajista.

Koulutuksen kesto

Koulutuksen kokonaiskesto on 100 päivää, josta 40 päivää on lähi- ja verkko-opetusta ja 60 päivää työskentelyä yrityksessä käytännön tehtävissä.

Koulutukseen sisältyy lomajakso 1.7.-26.7.2019.

Koulutuksen sisältö: teoria 40 pv ja työjakso 60 pv

Koulutuksen aloitus ja orientaatio

  • Koulutuksen tavoitteet ja käytännöt
  • Henkilökohtainen kehittymissuunnitelma
  • Tietotekniikan hyödyntäminen ja oppimisympäristö

Koulutuksen alussa sinulle tehdään henkilökohtainen kehittymissuunnitelma, jossa huomioidaan aiempi osaamisesi ja kokemuksesi.

Markkinointi ja myyntityö

  • Markkinoinnin suunnittelu ja verkostot:
    • digimarkkinoinnin mahdollisuudet ja keinot, suunnittelu ja asiakashankintaprosessit
  • Digitaalinen markkinointi:
    • välineet ja kanavat, sosiaalinen media, mainostyökalut, vaikuttaja- ja videomarkkinointi, sisältömarkkinointi, suunnittelu ja vuosikello
  • Myyntityö ja myyntitaito
    • tavoitteet, organisointi ja seuranta, myyntitaidon kehittäminen

Myyjänä verkossa

  • Verkkoliiketoiminta:
    • digitalisaation uudet mahdollisuudet, webinaarit ja verkkoliiketoiminnan perusteet
  • Kaupankäynti verkossa:
    • asiakaspalvelu ja markkinointi, hakukoneoptimointi, vastuut ja velvollisuudet
  • Verkkokaupan perusteet:
    • verkkokaupan perustaminen, toteutus ja hallinnointi, alustat, lainsäädäntö ja verkkokaupan prosessit, lainsäädäntö

Asiakaslähtöisyys myyntityön kehittämisessä

  • Asiakas- ja käyttäjälähtöinen palvelumuotoilu:
    • menetelmät ja prosessit, asiakkaan ostopolku, digitaalisten välineiden hyödyntäminen, asiakaskokemus verkossa
  • Palvelujen tuotteistaminen:
    • tuotteistaminen prosessina, työkaluja, kannattavuus ja hinnoittelu, lainsäädäntö

Työjakso yrityksessä

Työjakso yhteensä 60 päivää

  • Monikanavaisen myyntityön harjoittelua ja benchmarkausta aidossa työskentely-ympäristössä

Työjaksolla voit soveltaa oppimaasi käytäntöön ja osoittaa osaamisesi käytännön työtehtävissä.

Koulutuksen tuotokset

  • Markkinointisuunnitelman laatiminen aloittavalle tai toimivalle yritykselle
  • Markkinoinnin toteuttaminen perinteisesti tai verkossa
  • Tutkinto – osa tai osia Liiketoiminnan ammattitutkinnosta Myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalalta:
    • Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen
    • Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen
    • Projektinhallinta

Koulutus sopii erinomaisesti ammattitaitoaan vahvistavalle osaajalle.

Suomen Yrittäjäopisto

Hae koulutukseen

Haku koulutukseen on päättynyt.

Kysy lisää

Sisällöstä

Asta Salminen
koulutussuunnittelija
050 421 1665
asta.salminen(a)syo.fi

Hakeutumisesta ja eduista

TE-palveluiden koulutusneuvonta
0295 020 702
koulutusneuvonta(a)te-toimisto.fi
facebook.com/koulutusneuvonta

TE-palveluiden logo

Pyydä yhteydenottoa

Haluan liittyä uutiskirjeen tilaajaksi
Lue tarkemmin tietojesi käsittelystä tietosuojaselosteestamme.