Koulutukset
nuoli-alas-ylos-80-sininen

Myynnin digiosaaja

Kehitä digitaalisia taitojasi

Haluatko kehittyä tulevaisuudessa digitaalisen myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun osaajaksi? Vahvista nyt ammattitaitoasi digiosaajana ja omaksu asiakaslähtöinen ajattelu!

Pori, verkkokoulutus 22.2.–16.6.2021

 

Kun haluat päivittää digiosaamisesi

Myynnin digiosaaja -verkkokoulutus korostaa digitaalisuuden edellyttämiä erityistaitoja. Koulutuksessa vahvistat osaamistasi digitaalisesta myynnistä ja markkinoinnista. Opiskelet digitaalisten välineiden ja kanavien tuomia mahdollisuuksia myyntiin, markkinointiin ja asiakaspalveluun.

Käytäntöön perehdyt työjaksolla yrityksessä. Samalla suoritat soveltuvan tutkinnon osan arvostetusta Liiketoiminnan ammattitutkinnosta tai suositusta Yrittäjän ammattitutkinnosta.

Koulutus sopii sinulle, jos

nuoli-oikea-80

  • olet työtön tai työttömyysuhan alainen työnhakija
  • haluat kehittää digitaitojasi ja työllistyä
  • sinua kiinnostaa myynti, markkinointi tai asiakaspalvelu
  • haluat perehtyä käytännön tekemiseen yrityksessä

Koulutuksen tavoite

Tavoitteena työ ja monipuolinen osaaminen

Myynnin digiosaaja -koulutuksen päätavoitteena on päivittää osaaminen korostaen digitaitoja ja työllistyä.

Nykypäivän yritykset tarvitsevat eri tehtäviin työntekijöitä, joilla digitaalisuus yhdistyy esimerkiksi ammattitaitoiseen myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun osaamiseen. Kun vahvistat digitaalisia taitojasi, saat etua työmarkkinoilla ja varmistat paikkasi haluttujen osaajien eturivissä.

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus on suunniteltu erityisesti työttömille tai työttömyysuhan alla oleville työnhakijoille, jotka haluavat kehittyä digitaalisen myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun osaajiksi.

Koulutus soveltuu hyvin myös muille aloille, joissa digitaalisista taidoista ja digitaalisuuden mahdollisuuksien ymmärtämisestä on hyötyä.

Koulutuksen toteutus

Koulutuksen kokonaiskesto on 80 päivää. Siitä 40 päivää on opiskelua verkon kautta sähköisessä oppimisympäristössä ja 40 päivää työskentelyä yrityksessä käytännön tehtävissä. Työssäoppimisjakson järjestelyistä ja yksityiskohdista sovitaan erikseen yrityksen kanssa.

Koulutuksen alussa sinulle tehdään henkilökohtainen kehittymissuunnitelma, jossa huomioidaan aiempi osaamisesi ja kokemuksesi. Samalla valitset kouluttajan ohjauksessa, minkä tutkinnon osan valitusta ammattitutkinnosta suoritat. Käynnistät myös harjoittelupaikan etsinnän. Kouluttaja tukee ja auttaa sinua harjoittelupaikan löytämisessä.

Digitaidoista on hyötyä kaikissa tehtävissä

Myynnin digiosaaja -koulutuksessa pääset tutustumaan erilaisiin myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun käytössä oleviin digitaalisiin välineisiin. Saat konkreettisia esimerkkejä sovellusten ja ratkaisujen käytöstä eri alojen yrityksissä ja palveluissa. Kehität myös digitaalisia vuorovaikutustaitojasi ja opit tapoja, joilla voit tuotteistaa oman osaamisesi ja esitellä sitä sinua kiinnostaville työnantajille.

Käytäntöön perehdyt työjaksolla yrityksessä, jolloin pääset näkemään yrityksen erilaisia käytäntöjä. Opiskelun työssäoppimisjakso on ainutlaatuinen mahdollisuus perehtyä aiheeseen ja harjoitella oppimaasi käytännössä. Yrityksessä myös osoitat  osaamisesi käytännön työtehtävissä suorittamalla soveltuvan tutkinnon osan Liiketoiminnan ammattitutkinnosta tai Yrittäjän ammattitutkinnosta.

Työharjoittelujakso on hyvä tilaisuus saada jalan oven väliin uuteen työpaikkaan.

Koulutuksen sisältö: monimuoto-opetus 40 pv ja työjakso 40 pv

  • Millainen persoonallisuustyyppi olet? Miten kohtaat muut persoonatyypit? Tee omista vahvuuksistasi työkalusi onnistuvaan myyntityöhön.
  • Neuvottelutaidot ja kaupan päättäminen
  • Asiakaspalveluosaaminen niin digissä, verkossa kuin kasvokkainkin
  • Digitaalisen ajan myyjän ja asiakaspalvelijan tarkistuslista
  • Johdatus myyntiin ja modernin myynnin osa-alueisiin
  • Social selling
  • Sisältömarkkinointi
  • Asiakaspalvelun kulmakivet
  • Myynnin psykologia
  • Myynti prosessina ja käytännössä. Onko enää b-to-b- ja b-to-c -myyntiä vai olemmeko siirtyneet human-to-human-myyntiin?
  • Digitalisaatio muutti myynnin prosesseja
  • Asiakaspalvelu ja lisämyynti verkossa
  • Asiakashankinta ja lisämyynti verkossa
  • Monikanavaisuus
  • Verkkokaupan rakentaminen ja teknisistä vaatimuksista
  • Verkkokaupan merkitys yrityksen jakelukanavana ja liiketoiminnan kivijalkana
  • Google ja hakukonemarkkinointi, Google Analytics, Google Ads
  • Avainsanat
  • Vaikuttamistyö digitaalisissa kanavissa bloggaajana, vloggaajana tai instaajana
  • Sosiaalisen median kanavat myynnissä: Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube
  • Etsitään vaikuttajaa myyntityöhön! Miten voit valmistautua?
  • Palvelumuotoilun perusteet
  • Palvelun suunnittelu ja muotoilu asiakkaan tilanteesta ja asiakaslähtöisesti-Ostajapersoonat
  • Analytiikka ja intuitio mukana asiakastyössä
  • Business Model Canvas ja palvelumuotoilun vaiheet

Otat haltuun digitaaliset kanavat ja asiakaslähtöisen ajattelun!

Suomen Yrittäjäopisto

Hae koulutukseen

Jos sinulla on oikea asenne ja palava halu kehittää digitaitojasi, hae mukaan nyt!

 

Pori, 22.2.-16.6.2021
Hae koulutukseen viimeistään 26.1.2021.

Kysy lisää

Sisällöstä

Asta Salminen
koulutussuunnittelija
050 421 1665
asta.salminen(a)syo.fi

Hakeutumisesta ja eduista

TE-palveluiden koulutusneuvonta
0295 020 702
koulutusneuvonta(a)te-toimisto.fi
facebook.com/koulutusneuvonta

TE-palveluiden logo

Pyydä yhteydenottoa

Haluan liittyä uutiskirjeen tilaajaksi
Lue tarkemmin tietojesi käsittelystä tietosuojaselosteestamme.

Voisit olla kiinnostunut myös näistä...

Tieto- ja viestintatekniikan perustutkinto, datanomi verkossa

Datanomi kokonaan verkossa

Suorita verkko-opintoina tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto tai tutkinnon osia
Markkinoinnin asiantuntijaksi verkko-opintojen kautta

Markkinoinnin asiantuntija verkossa

Suorita yksittäisiä kursseja tai tähtää kohti liiketoiminnan erikoisammattitutkintoa tai sen osia!