Kehitä digitaalisia taitojasi
Kokkola, 23.8.2021–13.12.2021
Vaasa, 23.8.2021–13.12.2021
Haluatko kehittyä tulevaisuudessa digitaalisen myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun osaajaksi? Vahvista nyt ammattitaitoasi digiosaajana ja omaksu asiakaslähtöinen ajattelu!
Kun haluat päivittää digiosaamisesi
Myynnin digiosaaja -verkkokoulutus korostaa digitaalisuuden edellyttämiä erityistaitoja. Koulutuksessa vahvistat osaamistasi digitaalisesta myynnistä ja markkinoinnista. Opiskelet digitaalisten välineiden ja kanavien tuomia mahdollisuuksia myyntiin, markkinointiin ja asiakaspalveluun.
Käytäntöön perehdyt työjaksolla yrityksessä. Samalla suoritat soveltuvan tutkinnon osan arvostetusta Liiketoiminnan ammattitutkinnosta tai suositusta Yrittäjän ammattitutkinnosta.
Koulutuksen tavoite
Tavoitteena työ ja monipuolinen osaaminen
Myynnin digiosaaja -koulutuksen päätavoitteena on päivittää osaaminen korostaen digitaitoja ja työllistyä.
Nykypäivän yritykset tarvitsevat eri tehtäviin työntekijöitä, joilla digitaalisuus yhdistyy esimerkiksi ammattitaitoiseen myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun osaamiseen. Kun vahvistat digitaalisia taitojasi, saat etua työmarkkinoilla ja varmistat paikkasi haluttujen osaajien eturivissä.
Kenelle koulutus sopii?
Koulutus on suunniteltu erityisesti työttömille tai työttömyysuhan alla oleville työnhakijoille, jotka haluavat kehittyä digitaalisen myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun osaajiksi.
Koulutus soveltuu hyvin myös muille aloille, joissa digitaalisista taidoista ja digitaalisuuden mahdollisuuksien ymmärtämisestä on hyötyä.
Koulutuksen toteutus
Koulutuksen kokonaiskesto on 80 päivää. Siitä 40 päivää on opiskelua verkon kautta sähköisessä oppimisympäristössä ja 40 päivää työskentelyä yrityksessä käytännön tehtävissä. Työssäoppimisjakson järjestelyistä ja yksityiskohdista sovitaan erikseen yrityksen kanssa.
Koulutuksen alussa sinulle tehdään henkilökohtainen kehittymissuunnitelma, jossa huomioidaan aiempi osaamisesi ja kokemuksesi. Samalla valitset kouluttajan ohjauksessa, minkä tutkinnon osan valitusta ammattitutkinnosta suoritat. Käynnistät myös harjoittelupaikan etsinnän. Kouluttaja tukee ja auttaa sinua harjoittelupaikan löytämisessä.
Digitaidoista on hyötyä kaikissa tehtävissä
Myynnin digiosaaja -koulutuksessa pääset tutustumaan erilaisiin myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun käytössä oleviin digitaalisiin välineisiin. Saat konkreettisia esimerkkejä sovellusten ja ratkaisujen käytöstä eri alojen yrityksissä ja palveluissa. Kehität myös digitaalisia vuorovaikutustaitojasi ja opit tapoja, joilla voit tuotteistaa oman osaamisesi ja esitellä sitä sinua kiinnostaville työnantajille.
Käytäntöön perehdyt työjaksolla yrityksessä, jolloin pääset näkemään yrityksen erilaisia käytäntöjä. Opiskelun työssäoppimisjakso on ainutlaatuinen mahdollisuus perehtyä aiheeseen ja harjoitella oppimaasi käytännössä. Yrityksessä myös osoitat osaamisesi käytännön työtehtävissä suorittamalla soveltuvan tutkinnon osan Liiketoiminnan ammattitutkinnosta tai Yrittäjän ammattitutkinnosta.
Työharjoittelujakso on hyvä tilaisuus saada jalan oven väliin uuteen työpaikkaan.
Koulutuksen sisältö: monimuoto-opetus 40 pv ja työjakso 40 pv
Oman osaamisen tuotteistaminen ja brändäys
- tuotteistamisen vaiheet
- osaamisen brändäys
- osaamisen markkinointi
- ensivaikutelma ja jännittäminen
Vahvistat omaa ammatillista identiteettiäsi. Työskentelyn tuloksena saat vaikuttavan visuaalisen CV:n ja LinkedIn-osaamisprofiili.
Digitaaliset vaikutuskanavat ja uusi työ
- sosiaalinen media
- blogin kirjoittaminen
- vaikuttajamarkkinointi ja mainonta
Ymmärrät vaikuttajamarkkinoinnin merkityksen myynnissä ja osaat kehittää omaa asiakaspalveluosaamistasi digitaalisissa kanavissa.
- kotisivujen vertailu
- hakukoneoptimointi
- hakukonemainonta
- verkkoanalytiikka
Ymmärrät kotisivujen merkityksen osana menestyksellistä digitaalista myyntiä, osaat verrata kotisivuja ja niiden toimintaa.
- palvelumuotoilun käsitteet
- palvelumuotoilun suunnittelu ja työkalut
- asiakkaan palvelupolku ja kontaktipisteet
- asiakasymmärrys palvelumuotoilussa
Ymmärrät palvelumuotoilun merkityksen asiakaspalvelun parantamisessa ja osaat soveltaa sitä käytännön töissä.
- myyntityylit
- ajankäyttö
- esiintymistaito
- kannattava myynti
Ymmärrät oman työsi merkityksen osana isompaa kokonaisuutta yritystoiminnassa ja asiakaspalvelussa.
- verkkokauppa-alustat
- verkkokaupan perustaminen
- digitaalinen myynti
- maksualustat
- alustamarkkinointi
Osaat luoda verkkokaupan alustan ja ymmärrät verkkokaupan ja alustamarkkinoinnin merkityksen.
- yritysmyynnin prosessit
- kuluttajamyynnin prosessit
- myynnin kehittäminen
- digitalisaation vaikutukset
Ymmärrät B2B- ja B2C-myynnin prosessit ja digitalisaation vaikutuksen myynnin prosesseihin. Osaat ottaa ne huomioon omassa työssäsi käytännössä.
Hae koulutukseen
Kysy lisää
Sisällöstä
Asta Salminen
koulutussuunnittelija
050 421 1665
asta.salminen(a)syo.fi
Hakeutumisesta ja eduista
TE-palveluiden koulutusneuvonta
0295 020 702 (ma-pe 9.00-16.15)
facebook.com/koulutusneuvonta