Koulutukset
nuoli-alas-ylos-80-sininen

Myynnin digiosaaja

Ota haltuun digitaaliset kanavat

Onko sinulla kokemusta myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun alalta? Vahvista ammattitaitoasi digiosaajana ja omaksu asiakaslähtöinen ajattelu!

Oulu, 3.2.-28.5.2020 – 80 pv
Ylivieska, 3.2.-28.5.2020 – 80 pv
Hämeenlinna, 2.3.-26.6.2020 – 80 pv – koulutus alle 30-vuotiaille
Seinäjoki, 9.3.-28.8.2020 –  100 pv (heinäkuussa 20 pv lomajakso)

 

Kun haluat myynti- tai asiakaspalvelutehtäviin

Myynnin digiosaaja -koulutus korostaa digitaalisuuden edellyttämiä erityistaitoja. Koulutuksessa vahvistat osaamistasi digitaalisesta myynnistä ja markkinoinnista. Opiskelet digitaalisten välineiden ja kanavien tuomia mahdollisuuksia myyntiin, markkinointiin ja asiakaspalveluun.

Käytäntöön perehdyt työjaksolla yrityksessä. Samalla suoritat soveltuvan tutkinnon osan arvostetusta Liiketoiminnan ammattitutkinnosta myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalalta.

Hämeenlinnan koulutus on suunnattu erityisesti alle 30-vuotiaille alan työnhakijoille.

Digitaalisuuden osaaja saa paikan

Digitaalisuus on luonut tehokkaita kanavia myyntiin, markkinointiin ja asiakaspalveluun. Ne haltuun ottamalla menestyt työmarkkinoilla ja varmistat paikkasi haluttujen osaajien eturivissä.

Koulutus on suunniteltu erityisesti työnhakijoille, joilla on kokemusta tai koulutusta myynnin, markkinoinnin asiakaspalvelun alalta.

Tavoitteena on työllistyä kaupan alan tehtäviin. Kaupan alalla työskentely sopii oma-aloitteiselle ja myynti- ja asiakaspalveluhenkiselle tiimityöskentelijälle.

Työssä painottuvat vuorovaikutustaidot, asiakaslähtöinen ajattelu ja digitaalisten kanavien hallinta. Ne haltuun ottamalla vahvistat paikkaasi haluttujen osaajien eturivissä työmarkkinoilla.

Koulutus sopii sinulle, jos

nuoli-oikea-80

  • sinulla on kokemusta myynnin, markkinoinnin asiakaspalvelun alalta
  • sinulla on oikea asenne
  • sinulla on palava halu myynti- ja asiakaspalvelutehtäviin
  • olet työnhakija ja uudet työmahdollisuudet kiinnostavat
  • haluat vahvistaa digiosaamistasi
  • haluat perehtyä käytännön tekemiseen yrityksessä

Koulutuksen toteutus

Koulutusten kokonaiskesto on 80-100 päivää. Siitä 60 päivää on lähi- ja verkko-opetusta ja 20-40 päivää työskentelyä yrityksessä käytännön tehtävissä. Kesto vaihtelee paikkakunnittain – 80 päivän koulutuksissa työskentelyjakson on 20 päivän mittainen ja 100 päivän koulutuksissa 40 päivän mittainen. Seinäjoen koulutuksessa on välissä 20 päivän lomajakso.

Koulutuksen alussa sinulle tehdään henkilökohtainen kehittymissuunnitelma, jossa huomioidaan aiempi osaamisesi ja kokemuksesi.

Tavoitteena uusi työ

Myynti on ainoa liiketoimintaprosessi, joka tuo yritykseen rahaa. Siksi yritykset joka puolella kilpailevat ammattitaitoisista myyntiä edistävistä osaajista.

Tulevaisuudessa on entistä enemmän tarjolla erilaisia myynnin ja asiakaspalvelun osaajien työpaikkoja. Erityisen kysyttyjä tällä hetkellä ovat verkkokaupan osaajat, verkkovaikuttajat, bloggaajat, vloggaajat tai visuaalisuudessa ostajiin vetoavat instaajat.

Myynnin digiosaaja -koulutuksessa pääset perehtymään erilaisiin myynnin ja asiakaspalvelun digiratkaisuihin.  Saat konkreettisia esimerkkejä sovellusten ja ratkaisujen käytöstä eri alojen yrityksissä ja palveluissa.

Digiratkaisut tutuksi yrityksessä

Opiskelun työjakso on ainutlaatuinen mahdollisuus perehtyä aiheeseen ja harjoitella sitä käytännössä. Harjoittelujakson suoritat yrityksessä, jolloin pääset näkemään yrityksen erilaisia käytäntöjä.  Yrityksessä myös osoitat  osaamisesi käytännön työtehtävissä suorittamalla myynnin ja markkinoinviestinnän osaamisalalta osan Liiketoiminnan ammattitutkinnosta.

Näin parannat asemiasi työmarkkinoilla – tai voit jopa saada jalan oven väliin uuteen työpaikkaan.

Yhdessä kouluttajan kanssa valitset koulutuksen alussa, minkä osan Liiketoiminnan ammattitutkinnosta suoritat. Samalla käynnistät harjoittelupaikan etsinnän. Kouluttaja tukee ja auttaa sinua harjoittelupaikan löytämisessä.

Koulutuksen sisältö: monimuoto-opetus 60 pv ja työjakso 20-40 pv

Myynnin merkitys yritystoiminnassa - myynnin ja asiakaspalvelun askelmerkit

  • Johdatus myyntiin ja modernin myynnin osa-alueisiin
  • Social selling
  • Sisältömarkkinointi
  • Asiakaspalvelun kulmakivet
  • Myynnin psykologia

Myynnin prosessi B2B- ja B2C-kaupankäynnissä

  • Myynti prosessina ja käytännössä. Onko enää b-to-b- ja b-to-c -myyntiä vai olemmeko siirtyneet human-to-human-myyntiin?
  • Digitalisaatio muutti myynnin prosesseja:
  • Asiakaspalvelu ja lisämyynti verkossa
  • Asiakashankinta ja lisämyynti verkossa

Myynnin kanavat ja työkalut

  • Monikanavaisuus
  • Verkkokaupan rakentaminen ja teknisistä vaatimuksista
  • Verkkokaupan merkitys yrityksen jakelukanavana ja liiketoiminnan kivijalkana
  • Google ja hakukonemarkkinointi, Google Analytics, Google Ads
  • Avainsanat

Digitaaliset vaikutuskanavat ja uusi työ

  • Vaikuttamistyö digitaalisissa kanavissa bloggaajana, vloggaajana tai instaajana
  • Sosiaalisen median kanavat myynnissä: Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube
  • Etsitään vaikuttajaa myyntityöhön! Miten voit valmistautua?

Palvelumuotoilu

  • Palvelumuotoilun perusteet
  • Palvelun suunnittelu ja muotoilu asiakkaan tilanteesta ja asiakaslähtöisesti-Ostajapersoonat
  • Analytiikka ja intuitio mukana asiakastyössä
  • Business Model Canvas ja palvelumuotoilun vaiheet

Omat myynti- ja asiakaspalvelutaidot

  • Millainen persoonallisuustyyppi olet? Miten kohtaat muut persoonatyypit? Tee omista vahvuuksistasi työkalusi onnistuvaan myyntityöhön. Teemme muun muassa enneagrammin.
  • Neuvottelutaidot ja kaupan päättäminen
  • Asiakaspalveluosaaminen niin digissä, verkossa kuin kasvokkainkin
  • Digitaalisen ajan myyjän ja asiakaspalvelijan tarkistuslista

Otat haltuun digitaaliset kanavat ja asiakaslähtöisen ajattelun!

Suomen Yrittäjäopisto

Hae koulutukseen

Jos sinulla on oikea asenne ja palava halu myynti- tai asiakaspalvelutehtäviin, hae mukaan nyt!

Haut eri paikkakunnille avautuvat vähitellen.

Hämeenlinna, 2.3.-26.6.2020 – 80 pv, alle 30-vuotiaille
Hae Hämeenlinnaan viimeistään 13.2.2020.

 

Kysy lisää

Sisällöstä

Asta Salminen
koulutussuunnittelija
050 421 1665
asta.salminen(a)syo.fi

Hakeutumisesta ja eduista

TE-palveluiden koulutusneuvonta
0295 020 702
koulutusneuvonta(a)te-toimisto.fi
facebook.com/koulutusneuvonta

TE-palveluiden logo

Pyydä yhteydenottoa

Haluan liittyä uutiskirjeen tilaajaksi
Lue tarkemmin tietojesi käsittelystä tietosuojaselosteestamme.

Voisit olla kiinnostunut myös näistä...

Datanomiksi verkossa

Datanomi kokonaan verkossa

Suorita verkko-opintoina tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto tai tutkinnon osia
Markkinoinnin asiantuntijaksi verkossa

Markkinoinnin asiantuntija verkossa

Suorita verkossa monipuolinen liiketoiminnan erikoisammattitutkinto tai sen tutkinnon osia