Kehitä digitaalisia taitojasi
Haluatko kehittyä tulevaisuudessa digitaalisen myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun osaajaksi? Vahvista nyt ammattitaitoasi digiosaajana ja omaksu asiakaslähtöinen ajattelu!
Pori, verkkokoulutus 22.2.–16.6.2021
Seinäjoki, Etelä-Pohjanmaa 8.3.–1.7.2021
Kun haluat päivittää digiosaamisesi
Myynnin digiosaaja -verkkokoulutus korostaa digitaalisuuden edellyttämiä erityistaitoja. Koulutuksessa vahvistat osaamistasi digitaalisesta myynnistä ja markkinoinnista. Opiskelet digitaalisten välineiden ja kanavien tuomia mahdollisuuksia myyntiin, markkinointiin ja asiakaspalveluun.
Käytäntöön perehdyt työjaksolla yrityksessä. Samalla suoritat soveltuvan tutkinnon osan arvostetusta Liiketoiminnan ammattitutkinnosta tai suositusta Yrittäjän ammattitutkinnosta.
Koulutuksen tavoite
Tavoitteena työ ja monipuolinen osaaminen
Myynnin digiosaaja -koulutuksen päätavoitteena on päivittää osaaminen korostaen digitaitoja ja työllistyä.
Nykypäivän yritykset tarvitsevat eri tehtäviin työntekijöitä, joilla digitaalisuus yhdistyy esimerkiksi ammattitaitoiseen myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun osaamiseen. Kun vahvistat digitaalisia taitojasi, saat etua työmarkkinoilla ja varmistat paikkasi haluttujen osaajien eturivissä.
Kenelle koulutus sopii?
Koulutus on suunniteltu erityisesti työttömille tai työttömyysuhan alla oleville työnhakijoille, jotka haluavat kehittyä digitaalisen myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun osaajiksi.
Koulutus soveltuu hyvin myös muille aloille, joissa digitaalisista taidoista ja digitaalisuuden mahdollisuuksien ymmärtämisestä on hyötyä.
Koulutuksen toteutus
Koulutuksen kokonaiskesto on 80 päivää. Siitä 40 päivää on opiskelua verkon kautta sähköisessä oppimisympäristössä ja 40 päivää työskentelyä yrityksessä käytännön tehtävissä. Työssäoppimisjakson järjestelyistä ja yksityiskohdista sovitaan erikseen yrityksen kanssa.
Koulutuksen alussa sinulle tehdään henkilökohtainen kehittymissuunnitelma, jossa huomioidaan aiempi osaamisesi ja kokemuksesi. Samalla valitset kouluttajan ohjauksessa, minkä tutkinnon osan valitusta ammattitutkinnosta suoritat. Käynnistät myös harjoittelupaikan etsinnän. Kouluttaja tukee ja auttaa sinua harjoittelupaikan löytämisessä.
Digitaidoista on hyötyä kaikissa tehtävissä
Myynnin digiosaaja -koulutuksessa pääset tutustumaan erilaisiin myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun käytössä oleviin digitaalisiin välineisiin. Saat konkreettisia esimerkkejä sovellusten ja ratkaisujen käytöstä eri alojen yrityksissä ja palveluissa. Kehität myös digitaalisia vuorovaikutustaitojasi ja opit tapoja, joilla voit tuotteistaa oman osaamisesi ja esitellä sitä sinua kiinnostaville työnantajille.
Käytäntöön perehdyt työjaksolla yrityksessä, jolloin pääset näkemään yrityksen erilaisia käytäntöjä. Opiskelun työssäoppimisjakso on ainutlaatuinen mahdollisuus perehtyä aiheeseen ja harjoitella oppimaasi käytännössä. Yrityksessä myös osoitat osaamisesi käytännön työtehtävissä suorittamalla soveltuvan tutkinnon osan Liiketoiminnan ammattitutkinnosta tai Yrittäjän ammattitutkinnosta.
Työharjoittelujakso on hyvä tilaisuus saada jalan oven väliin uuteen työpaikkaan.
Koulutuksen sisältö: monimuoto-opetus 40 pv ja työjakso 40 pv
- Millainen persoonallisuustyyppi olet? Miten kohtaat muut persoonatyypit? Tee omista vahvuuksistasi työkalusi onnistuvaan myyntityöhön.
- Neuvottelutaidot ja kaupan päättäminen
- Asiakaspalveluosaaminen niin digissä, verkossa kuin kasvokkainkin
- Digitaalisen ajan myyjän ja asiakaspalvelijan tarkistuslista
Myynnin merkitys yritystoiminnassa
- Johdatus myyntiin ja modernin myynnin osa-alueisiin
- Social selling
- Sisältömarkkinointi
- Asiakaspalvelun kulmakivet
- Myynnin psykologia
Myynnin prosessi B2B- ja B2C-kaupankäynnissä
- Myynti prosessina ja käytännössä. Onko enää b-to-b- ja b-to-c -myyntiä vai olemmeko siirtyneet human-to-human-myyntiin?
- Digitalisaatio muutti myynnin prosesseja
- Asiakaspalvelu ja lisämyynti verkossa
- Asiakashankinta ja lisämyynti verkossa
- Monikanavaisuus
- Verkkokaupan rakentaminen ja teknisistä vaatimuksista
- Verkkokaupan merkitys yrityksen jakelukanavana ja liiketoiminnan kivijalkana
- Google ja hakukonemarkkinointi, Google Analytics, Google Ads
- Avainsanat
- Vaikuttamistyö digitaalisissa kanavissa bloggaajana, vloggaajana tai instaajana
- Sosiaalisen median kanavat myynnissä: Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube
- Etsitään vaikuttajaa myyntityöhön! Miten voit valmistautua?
- Kotisivujen merkitys
- Miten valitsen verkkokauppa-alustan? Mitä kriteereitä kannattaa katsoa?
- Kivijalasta verkkokauppaan
- Myynninohjausjärjestelmien läpikäyntiä
- Palvelumuotoilun perusteet
- Palvelun suunnittelu ja muotoilu asiakkaan tilanteesta ja asiakaslähtöisesti-Ostajapersoonat
- Analytiikka ja intuitio mukana asiakastyössä
- Business Model Canvas ja palvelumuotoilun vaiheet
Hae koulutukseen
Kysy lisää
Sisällöstä
Asta Salminen
koulutussuunnittelija
050 421 1665
asta.salminen(a)syo.fi
Hakeutumisesta ja eduista
TE-palveluiden koulutusneuvonta
0295 020 702 (ma-pe 9.00-16.15)
facebook.com/koulutusneuvonta