nuoli-alas-ylos-80-sininen

Digitaalisuus tuo töitä myyjille ja asiakaspalvelijoille

5 kesäkuun, 2019

Valtakunnallinen koulutus varmistaa digiosaamisen yritysten tarpeista käsin

Suomen Yrittäjäopisto panostaa valtakunnallisesti yhteistyössä TE-palveluiden kanssa myynnin ja asiakaspalvelun digitaitojen lisäämiseen syksyllä 2019. Silloin käynnistyy Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja -koulutus kahtena valtakunnallisena verkkoryhmänä sekä samanaikaisesti monimuotokoulutuksena Seinäjoella, Kauhajoella ja Alajärvellä.

– Valituilla paikkakunnilla on Etelä-Pohjanmaalla vahva kaupan keskittymä. Lisäksi haluamme tarjota saman koulutusmahdollisuuden valtakunnallisesti verkon kautta, kertoo liiketoimintajohtaja Kaisu Aro Suomen Yrittäjäopistolta.

Etelä-Pohjanmaalla sekä ympäri Suomen on muun muassa isoja kauppakeskuksia, joihin Aron mukaan tarvitaan digitaitoisia myyjiä tai asiakaspalvelijoita. Monilla liikkeistä on jo olemassa verkkokauppa, jonka markkinointi- ja myyntiosaaminen vaatii sitä, että hallitsee monia somekanavia ja digitaalisia välineitä.

Digiajan asiakas tekee päätökset verkossa

Digiajan asiakkaat ovat yhä enemmän verkossa, ja heitä täytyy myös kivijalkaliikkeiden pystyä palvelemaan uusilla keinoilla. Suomen Yrittäjäopiston yritystoiminnan kouluttaja Asta Salmisen mukaan tämä luo uusia työmahdollisuuksia myyjille ja asiakaspalvelijoille. Haluttuja työntekijöitä ovat esimerkiksi bloggaus- ja tubetustaitoiset osaajat sekä digitaitoiset asiakaspalvelijat.

– Chat-myyjiä tai -asiakaspalvelijoita haetaan erilaisiin paikkoihin ja heistä on oikeastaan pula. Myyjiltä vaaditaan nykyään sitä, että osaa sujuvasti käyttää erilaisia digitaalisia kanavia ja järjestelmiä, kertoo Salminen.

Yrityksille on Salmisen mukaan tärkeää se, että työntekijä pystyy esimerkiksi kirjoittamaan yritykseen blogia tai tuottamaan sisältöä Youtube-kanavalle tai muihin sosiaalisen median kanaviin. Tämä luo uusia työmahdollisuuksia ja antaa etulyöntiaseman työmarkkinoilla niille, jotka ymmärtävät asiakkaan käyttäytymistä verkossa.

Uusia töitä digitaalisuuden myötä

Alkavan koulutuksen tavoitteena on vahvistaa myynnin ja asiakaspalvelun osaajien digitaitoja ja avata väyliä uusiin tehtäviin. Tämä luo uusia työllistymismahdollisuuksia ja vastaa samalla yritysten tarpeisiin.

Monimuotokoulutuksessa opiskelijat opiskelevat osan ajasta yrityksessä ja toteuttavat oppimaansa käytännössä. Verkkototeutus puolestaan antaa mahdollisuuden hankkia taidot joustavasti paikasta riippumatta.

Koulutus on suunnattu työttömille tai työttömyysuhan alla oleville myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun osaajille. Koulutukseen hakeudutaan TE-toimistojen kautta: kolmeen monimuotokoulutukseen ja kahteen verkkokoulutukseen.

Lisätietoja

Kaisu Aro, liiketoimintajohtaja
050 3131912, kaisu.aro(a)syo.fi

Katso lisää sivuiltamme:
Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja verkossa
Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja Etelä-Pohjanmaalla

 

Hyvää joulua.
Hyvää joulua sekä menestystä uuteen vuoteen 2021!
Suomen Yrittäjäopisto toivottaa rauhallista joulua sekä menestystä uuteen vuoteen 2021. Samalla kiitämme asiakkaitamme sekä yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta.   Jouluna 2020 ...
SNOwMan-hanke kehitti työkalun pk-yritysen neuvontaan, rahoittaja Interreg Baltic Sea Region
Pk-yrityksen liiketoiminnan kehittämiseen tehty työkalu paljastaa kehittämiskohteet
Etsitkö uusia tapoja kehittää yrityksesi liiketoimintaa ja saada aikaan kasvua? Tai kaipaatko ulkopuolista tukea ja näkemystä yrityksesi strategiaprosessiin?  Keskity kehittämisessä olennaiseen   Pk-yritys ei ...
Etelä-Pohjanmaalla tehdään yhteistyötä yrittäjyyden kehittämisen etteen
Yrittäjä: Osaaminen on avain, jos haluaa menestyä kilpailussa!
Jos yrittäjällä tai yrityksen henkilöstöllä ei ole riittävää osaamista, ei yritys kasva tai mene eteenpäin. Yrityksen kehittymisen edellytys on jatkuva oppiminen. ...
Nenäpäivä
Nenäpäivä 13.11.2020 on kaikkien onnenpäivä – tehdään yhdessä hyvää
Suomen Yrittäjäopisto haluaa olla mukana tekemässä yhdessä hyvää maailman lapsille. Nenäpäiväkeräyksemme tavoitteena on kerätä lahjoituksia lasten ja heidän perheidensä hyväksi. ...
Asiakaslahtoinen kehittamispolku
SYOpress 2/2020
Asiakaslehtemme  SYOpress 2/2020 on julkaistu verkkoversiona. Lehdessä aiheina mm: Ura huipulla luo perheyritykselle uskottavan brändin liikunta-alalla Yritykselle parasta kilpailukykyä luo ...
Työnpaikka tähtäimessä - etsinnässä hyvä tyyppi. Korkeasti koulutettujen koulutus, Suomen Yrittäjäopisto.
Työpaikka tähtäimessä – etsinnässä hyvä tyyppi
Miten erottaudun työnhakijana? Miten työmaailma on muuttunut? Mitä työhakijalta edellytetään? Onko työnhakijalla palo ja motivaatio kyseiseen työtehtävään? Mitä sellaista osaamista ...