nuoli-alas-ylos-80-sininen

Digitaalisuus tuo töitä myyjille ja asiakaspalvelijoille

kesäkuu 5, 2019

Valtakunnallinen koulutus varmistaa digiosaamisen yritysten tarpeista käsin

Suomen Yrittäjäopisto panostaa valtakunnallisesti yhteistyössä TE-palveluiden kanssa myynnin ja asiakaspalvelun digitaitojen lisäämiseen syksyllä 2019. Silloin käynnistyy Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja -koulutus kahtena valtakunnallisena verkkoryhmänä sekä samanaikaisesti monimuotokoulutuksena Seinäjoella, Kauhajoella ja Alajärvellä.

– Valituilla paikkakunnilla on Etelä-Pohjanmaalla vahva kaupan keskittymä. Lisäksi haluamme tarjota saman koulutusmahdollisuuden valtakunnallisesti verkon kautta, kertoo liiketoimintajohtaja Kaisu Aro Suomen Yrittäjäopistolta.

Etelä-Pohjanmaalla sekä ympäri Suomen on muun muassa isoja kauppakeskuksia, joihin Aron mukaan tarvitaan digitaitoisia myyjiä tai asiakaspalvelijoita. Monilla liikkeistä on jo olemassa verkkokauppa, jonka markkinointi- ja myyntiosaaminen vaatii sitä, että hallitsee monia somekanavia ja digitaalisia välineitä.

Digiajan asiakas tekee päätökset verkossa

Digiajan asiakkaat ovat yhä enemmän verkossa, ja heitä täytyy myös kivijalkaliikkeiden pystyä palvelemaan uusilla keinoilla. Suomen Yrittäjäopiston yritystoiminnan kouluttaja Asta Salmisen mukaan tämä luo uusia työmahdollisuuksia myyjille ja asiakaspalvelijoille. Haluttuja työntekijöitä ovat esimerkiksi bloggaus- ja tubetustaitoiset osaajat sekä digitaitoiset asiakaspalvelijat.

– Chat-myyjiä tai -asiakaspalvelijoita haetaan erilaisiin paikkoihin ja heistä on oikeastaan pula. Myyjiltä vaaditaan nykyään sitä, että osaa sujuvasti käyttää erilaisia digitaalisia kanavia ja järjestelmiä, kertoo Salminen.

Yrityksille on Salmisen mukaan tärkeää se, että työntekijä pystyy esimerkiksi kirjoittamaan yritykseen blogia tai tuottamaan sisältöä Youtube-kanavalle tai muihin sosiaalisen median kanaviin. Tämä luo uusia työmahdollisuuksia ja antaa etulyöntiaseman työmarkkinoilla niille, jotka ymmärtävät asiakkaan käyttäytymistä verkossa.

Uusia töitä digitaalisuuden myötä

Alkavan koulutuksen tavoitteena on vahvistaa myynnin ja asiakaspalvelun osaajien digitaitoja ja avata väyliä uusiin tehtäviin. Tämä luo uusia työllistymismahdollisuuksia ja vastaa samalla yritysten tarpeisiin.

Monimuotokoulutuksessa opiskelijat opiskelevat osan ajasta yrityksessä ja toteuttavat oppimaansa käytännössä. Verkkototeutus puolestaan antaa mahdollisuuden hankkia taidot joustavasti paikasta riippumatta.

Koulutus on suunnattu työttömille tai työttömyysuhan alla oleville myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun osaajille. Koulutukseen hakeudutaan TE-toimistojen kautta: kolmeen monimuotokoulutukseen ja kahteen verkkokoulutukseen.

Lisätietoja

Kaisu Aro, liiketoimintajohtaja
050 3131912, kaisu.aro(a)syo.fi

Katso lisää sivuiltamme:
Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja verkossa
Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja Etelä-Pohjanmaalla

 

MaitoCoach -tulokset julki 27.8.2019
MaitoCoach – yritysvalmennuksella menestykseen -hanke on luonut maitotilojen arkeen uutta johtamisen kulttuuria. Hankkeessa on muodostettu käytännöt ja mallit sille,  miten ...
SYOpress 2/2019
Suomen Yrittäjäopiston asiakaslehti SYOpress 2/2019 on julkaistu verkossa. Klikkaa lehteä ja tutustu ajankohtaiseen koulutus- ja palvelutarjontaamme. SYOpress 2/2019 lehden sisältönä: ...
Myynnin ja asiakaspalvelun digiosaaja
Digitaalisuus tuo töitä myyjille ja asiakaspalvelijoille
Valtakunnallinen koulutus varmistaa digiosaamisen yritysten tarpeista käsin Suomen Yrittäjäopisto panostaa valtakunnallisesti yhteistyössä TE-palveluiden kanssa myynnin ja asiakaspalvelun digitaitojen lisäämiseen syksyllä ...
Onnea keväällä 2019 tutkinnon suorittaneet!
Lämpimät onnittelumme keväällä 2019 tutkinnon suorittaneet! Suomen Yrittäjäopistossa suoritettiin kevään aikana 436 koko tutkintoa 18 eri ammatillisesta tutkinnosta. Lämpimät onnittelut ...
Työllistä taidolla -palvelu neuvoo maksutta yrittäjiätyönantajana toimiseen ja työn ostamiseen liittyvissä kysymyksissä.
Työllistä taidolla -palvelu tukee pienten yritysten kasvuhaluja ja luo uusia työmahdollisuuksia
Valtakunnallinen palvelu lisää yritysten osaamista Uusi kasvuhakuisille yksinyrittäjille ja pienille yrityksille tarkoitettu Työllistä taidolla -palvelu avattiin keskiviikkona 15.5.2019. Maksuton palvelu ...
Ammatillisen koulutuksen lainsäädäntö saatava ajan tasalle koulutusviennin osalta
Omnia Education Partnerships Oy (myöhemmin OEP) kokoontui kevätseminaarissa Seinäjoella 8-9.5.2019.  OEP Oy:n osakasorganisaatioista paikalla oli 30 koulutusviennin asiantuntijaa.  Samalla pidettiin ...